Blog 4 - Reisverslag uit Vilcabamba, Ecuador van Vera Verheggen - WaarBenJij.nu Blog 4 - Reisverslag uit Vilcabamba, Ecuador van Vera Verheggen - WaarBenJij.nu

Blog 4

Blijf op de hoogte en volg Vera

01 Juli 2014 | Ecuador, Vilcabamba

Alweer een tijdje geen blog geschreven, maar dat komt omdat ik ook niet zo veel nieuws heb beleefd ;)
Ofwel: ik heb me al aardig aangepast aan de Zuid-Amerikaans way of life: todo tranquilo!

Op het subcentro is niet veel veranderd, behalve dat er een paar Amerikanen zijn aangekomen. Met hen ben ik een paar dagen naar een mega basisschool in de buurt gegaan om de kinderen te controleren op hun zicht. Veel kinderen blijken half blind te zijn en kunnen nauwelijks het bord lezen. Geen wonder dus dat ze jaar na jaar blijven zitten (15 jarige tussen de 8 jarigen..). Hopelijk gaat de uitvinding ‘bril’ hier iets aan veranderen!

Met Irene ben ik nog naar Mitad del Mundo en Otavalo geweest. Mitad del Mundo is een plaatje waar de evenaar (in Engels Equator, vandaar Ecuador) door heen loopt. Otavalo is een dorpje waar de grootste markt van de hele Andes wordt gehouden. De markt is echt pleinen met straten groot, vol met handwerk (veel gemaakt van lama haren), eten, dieren, etc. Noem maar op en het wordt er verkocht! Helaas heeft de backpack geen eindeloze bodem en kon ik dus niet alles kopen.
Bij Otavalo ligt het San Pablo meer, rondom is zo’n 30km. Alle toeristen die dit lopen worden door de bevolking voor gek verklaard (er lopen ook bussen rondom), des te groter dus de stimulans voor mij op dit ‘rondje’ te lopen. Was erg leuk, allerlei dorpelingen liepen uit om een stukje met me mee te lopen en me liften aan te bieden (die ik natuurlijk uit principe, ook op het einde, heb afgeslagen).

Afgelopen week heb ik echt vakantie gehouden. Ik ben naar het zuiden getrokken: als eerste heb ik het stadje Riobamba aangedaan, daarna heb ik gefietst op de Vulkaan Chimborazo (door 6310m hoogte de allerhoogste in heel Ecuador!), vervolgens uitgerust met een Spaans cursus in Cuenca (beetje grammatica bij spijkeren kan nooit kwaad) en het weekend nog verder naar het zuiden gegaan naar Loja (waar ik nog een bekende tegenkwam van de health-brigade in Santo Domingo!) en Vilcabamba.
In Cuenca had je weer een ander soort markt dan in Otavalo: een snoepjes markt! Ook ben ik hier de stoerste Hollanders ooit tegen gekomen: 2 meisjes die van fin del mundo (Zuid-Argentinie) naar mitad del mundo (boven Quito) fietsen. Wie weet ga ik zodra ik tijd heb nog een stukje met hen mee fietsen!
Voor alle hippies en relax-to-the-max mensen: emigreer naar Vilcabamba! Mensen worden daar gemiddeld 130 jaar (vieren hun 100e verjaardag dan ook niet meer) en liggen de hele dag in hun hangmat voor het huis of liggen in hun privé zwembad. Wat een sfeer daar!

Zo, dit keer kort maar krachtig, de foto’s spreken voor zich.

Groetjes en tot over 23 dagen!

  • 01 Juli 2014 - 08:16

    Suzan:

    Hoi Vera, wat fijn dat je ook lekker vakantie hebt daar. Je hebt dus al een flinke hoogtestage gedaan, de Limburgse heuvels en de Eiffel worden een eitje voor je! Groetjes, veel plezier en pas goed op jezelf!

  • 02 Juli 2014 - 11:37

    Céline:

    Klinkt chill allemal!! Ik wil naar Vilcabamba! Heb het even gegoogled, ziet er prachtig uit!! :D
    Geniet ervan!! heb zin om je te zien mevrouw Verheggen!!
    Xxxx

  • 07 Juli 2014 - 13:50

    Moniek:

    Mooie foto's Vera! Tot gauw!

  • 16 Juli 2014 - 22:54

    Henk En Miriam Iprenburg-de Wit:

    Dag Vera,

    We lezen met veel plezier je blog. Je doet het fantastisch en lijkt wel van iedere minuut te genieten - fantastische verhalen en foto's! Een ervaring die je waarschijnlijk nooit meer zult vergeten. We zien je hopelijk weer op de verjaardag van Marij op 27 sept. a.s.
    Nog bedankt voor de bijzondere kaart - de postduif heeft 'm prima afgeleverd!
    Lieve groetjes en nog veel plezier de laatste dagen! Henkjan & Miriam Iprenburg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Vilcabamba

Co-schap Community Medicine in Quito

.

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2014

Blog 5 - Al final

01 Juli 2014

Blog 4

11 Juni 2014

Blog 3

25 Mei 2014

Blog 2

16 Mei 2014

Blog 1
Vera

Actief sinds 15 April 2014
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 5274

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 23 Juli 2014

Co-schap Community Medicine in Quito

Landen bezocht: